Egy honlap látogatottság mérés és statisztika nélkül olyan mintha csukott szemmel lőnél a céllövöldében. Sikeres online marketing és keresőoptimalizálás érdekében tudnod kell, hogyan teljesít a honlapod, hogy elérd céljaidat. De ehhez legfontosabb lépés, hogy használd a Google Analytics* webanalitika eszközt.
Gyakran csodálkozom azon, hogy sok üzleti vállalkozás a mai napig nem használ semmilyen weboldal látogatottság mérést, weboldal statisztikát, vagy webanalitikát. Miközben a klasszikus döntéshozatali folyamatban sok adatot összegyűjtenek, az információt megfelelően kiértékelik, addig nem tudják, hogy lehet hasonló adatokat beszerezni internetes oldalukkal kapcsolatosan.
Pedig az ingyenes Google Analytics segítségével egyszerűen megoldható a probléma. Például:
- mérheted mennyi látogatót vonz a webhelyed illetve azok honnan érkeznek,
- nyomon követheted a hirdetésekre fordított pénzt illetve annak megtérülését,
- tiszta képet kaphatsz, hogy milyen szerepet játszik az internetes megjelenés a teljes üzleti vállalkozásodban.
Ezek nélkül az információk nélkül értékes időt és erőforrásokat vesztegetsz el olyan online stratégiára és internetes tevékenységekre, amelyek kevés eredményt hoznak.
Google Analytics webanalitika beállítása
Előfeltétel: egy Google-fiók (pl. Google+ vagy Gmail) szükséges az Analytics regisztráció elindításához.
Tanács: Mindig készíts a fájlokról mentést a módosítás előtt!
1. Menj a Google Analytics honlapra fel és jelentkezz be, majd kattints a „Regisztráció” nyomógombra.
2. A regisztráció után lehet új fiókot létrehozni és beállítani.
A „Fiók neve” mezőben add meg a vállalkozásod nevét.
A „Webhely neve” mezőbe írd be a honlapod nevét, a „Webhely URL”-be pedig az internetes címét.
Iparági besorolás továbbá időzóna megfelelő kitöltése után görgess le az oldal aljára, azután nyomd meg a kék „Nyomkövetési azonosító lekérése” gombot.
3. A Google követőkód beillesztése a weboldalba, amelyet nyomon szeretnél követni.
a.) Javasolt megoldás: GA Google Analytics bővítmény telepítése és bekapcsolása után a Settings (Beállítások) oldalon add meg a „GA property ID” követési azonosítót, majd engedélyezd a webanalitikát az „Enable Google Analytics” bejelölésével.
b.) Alternatív megoldás: másold a vágólapra (Ctrl-C) a Google által létrehozott teljes követőkódot.
A böngészőben nyiss egy új lapot, lépj be a WordPress vezérlőpultra és válaszd ki a Megjelenés -> Szerkesztő menüpontot.
Jobb oldalon a sablonminták alatt keresd meg majd jelöld ki a Sablon lábrész (footer.php) fájlt.
A </body> kódrész elé illeszd be (Ctrl-V) a kimásolt követőkódot, majd kattints a „Fájl módosítása” gombra.
Figyelmeztetés: sablon frissítése után a footer.php fájlmódosítást mindig el kell végezni!
Gratulálunk! Ezzel már elkezdheted a Google Analytics webanalitika használatát, az adatgyűjtést és internetes elemzéseket, valamint előrébb léphetsz az online marketingben. Érdemes megjegyezni, hogy pár nap szükséges amíg megfelelő mennyiségű adat összegyűlik.
*Gyakori hibás elírás: analitics, analitycs