Online marketing azoknak az eszközöknek és módszereknek az összességét jelenti, amit termékeink vagy szolgáltatásaink interneten keresztüli értékesítéshez használhatunk. Gyakran internet-, web- vagy digitális marketingnek is nevezik. Internet által biztosított extra csatornák és mechanizmusok miatt szélesebb eszköztárral rendelkezik, mint a hagyományos reklám vagy hirdetés.
Egy vállalkozás számára a következő pozitívumokat jelentheti:
- növekedési potenciál,
- csökkenő költségek,
- hatékonyabb kommunikáció,
- jobb kontrollálhatóság,
- javuló ügyfélkapcsolat,
- versenyelőny.
Az internetmarketing széles spektrumú eszköztára variálható a vállalat üzleti igényeinek megfelelően. Egy hatékony értékesítési kampány használja a vásárlókról gyűjtött adatokat illetve az ügyfélkapcsolat-kezelő (customer relationship management, CRM) rendszereket is.
Az online marketing összekapcsolja a vállalkozást a potenciális vásárlókkal és az üzletfejlesztést egy magasabb szintre emeli. Szinergikusan egyesíti az internet kreatív- és technikai eszközeit, beleértve a dizájnt, fejlesztést illetve értékesítést (e-kereskedelem, viszonteladói- / partner program) is.
Online marketing előnyei:
- Alacsony költségek: nagy közönség érhető el a hagyományos hirdetési árak töredékéért.
- Rugalmas és kényelmes: az érdeklődők a nyitvatartási időn kívül is kereshetnek és vásárolhatnak termékeket vagy szolgáltatásokat.
- Webanalitika: részletes statisztikai adatok gyűjthetők a látogatókról és érdeklődőkről extra költségek nélkül.
- Többféle eszköz: számos opció közül lehet választani, mint pl. keresőmarketing (search engine marketing, SEM), fórumok, fizetett hirdetés (pay per click, PPC), e-mail hírlevél, helyi keresés integráció (Google Maps).
- Demográfiai célzás: a vásárlókat korcsoportok vagy más mutatószámok alapján hatékonyabban lehet célozni online, mint offline.
Nagy hátránya vagy korlátja viszont a termékek kézzelfoghatóságának hiánya. A vásárló nem tudja megtapintani vagy kipróbálni a megvásárolni kívánt árut. Ilyen esetben megfelelő pénz-visszafizetési garancia lehet a legjobb megoldás a vásárlói aggodalom kezelésére.
A webmarketing már régen túlszárnyalta a hagyományos reklámeszközöket és még sokáig nagy növekedés várható ebben az iparágban. Költségeid az egekbe szöknek, de továbbra is kevés az érdeklődő a weboldaladon vagy alacsony a forgalom a webáruházadban?
Marketing “edzőnk” lépésről lépésre segít megérteni az online marketing alapjait és webes folyamatokat, felkészít a buktatókra, illetve javaslatokat tesz a kivitelezésre.