Online marketing, keresőoptimalizálás

Online marketing edző

Az online marketing egyik költséghatékony eszköze a keresőoptimalizálás (SEO), avagy a honlap adott keresőkifejezésekre (kulcsszavakra) történő megjelenésének (helyezésének) javítása a keresőmotorok találati listáján.

Keresőoptimalizálás folyamata lépésről lépésre

1. Weboldal technikai optimalizálás

A honlap szerkezeti felépítésének és programozásának olyan kialakítását jelenti, ami a weboldalt gyorssá illetve könnyen értelmezhetővé teszi a keresőmotorok számára. Legfontosabb elemei:

  • keresőbarát URL beállítása,
  • egyedi weblap címek (title) megadása,
  • címsorok (h1-h6) használata a fontos szövegek kiemelésére,
  • egyedi leírás (description) metatag a forráskódban,
  • alternatív szöveg (alt attribútum) megadása a képekhez.

A WordPress optimális technikai hátteret biztosít egy honlapnak, de nagyon sok múlik a telepített sablonon illetve bővítményeken is.

2. Webszövegírás és tartalomfejlesztés

Kiemelten fontos, hogy a weboldal információban gazdag és minőségi tartalmú legyen. Webáruház esetén nem elegendő a gyártó katalógusából kimásolni a termékek általános adatait (a konkurens cégek is azt teszik). Részletes és egyedi leírást kell készíteni a termékről (lehetőleg olyat, ami konkurens oldalakon nem szerepel), pl. a vásárlók véleményét is meg lehet osztani a legnépszerűbb termékekről az új érdeklődőknek.

3. Közösségi média és linképítés

A szerkezeti és tartalmi tényezők mellett fontos még a honlap közösségi hálózatának menedzselése, a linképítés is. Ha sok értékes (releváns) honlap linkel egy weboldalra, akkor az valószínűleg értékes (releváns) információkat tartalmaz abban a témában, ezért előrébb sorolódik a hasonló oldalak között.

Hosszú távon a keresőoptimalizálás a legkifizetődőbb módja, ha egy weblapot a Google első oldalára szeretnél feltornázni. Emellett az online marketing költségesebb eszköze, a fizetett hirdetés is bevethető a gyors eredmények érdekében. De a keresők találati oldalain a természetes (organikus) találatok felett vagy mellett megjelenő online hirdetéseket csak rövid ideig, kampányszerűen érdemes alkalmazni.

Online marketing költségeid az egekbe szöknek, de továbbra is kevés az érdeklődő a weboldaladon vagy alacsony a forgalom a webáruházadban?

Marketing “edzőnk” segít megérteni az online marketing és webes folyamatokat, felkészít a buktatókra illetve javaslatokat tesz az online marketing kivitelezésre.