Online marketing

Online marketing edző

Online marketing azoknak az eszközöknek és módszereknek az összességét jelenti, amit termékeink vagy szolgáltatásaink interneten keresztüli értékesítéshez használhatunk. Gyakran internet-, web- vagy digitális marketingnek is nevezik. Internet által biztosított extra csatornák és mechanizmusok miatt szélesebb eszköztárral rendelkezik, mint a hagyományos reklám vagy hirdetés.

Egy vállalkozás számára a következő pozitívumokat jelentheti:

  • növekedési potenciál,
  • csökkenő költségek,
  • hatékonyabb kommunikáció,
  • jobb kontrollálhatóság,
  • javuló ügyfélkapcsolat,
  • versenyelőny.

Az internetmarketing széles spektrumú eszköztára variálható a vállalat üzleti igényeinek megfelelően. Egy hatékony értékesítési kampány használja a vásárlókról gyűjtött adatokat illetve az ügyfélkapcsolat-kezelő (customer relationship management, CRM) rendszereket is.

Az online marketing összekapcsolja a vállalkozást a potenciális vásárlókkal és az üzletfejlesztést egy magasabb szintre emeli. Szinergikusan egyesíti az internet kreatív- és technikai eszközeit, beleértve a dizájnt, fejlesztést illetve értékesítést (e-kereskedelem, viszonteladói- / partner program) is.

Online marketing legfontosabb előnyei:

  • Alacsony költségek: nagy közönség érhető el a hagyományos hirdetési árak töredékéért.
  • Rugalmas és kényelmes: az érdeklődők a nyitvatartási időn kívül is kereshetnek és vásárolhatnak termékeket vagy szolgáltatásokat.
  • Webanalitika: részletes statisztikai adatok gyűjthetők a látogatókról és érdeklődőkről extra költségek nélkül.
  • Többféle eszköz: számos opció közül lehet választani, mint pl. keresőmarketing (search engine marketing, SEM), fórumok,  fizetett hirdetés (pay per click, PPC), e-mail hírlevél, helyi keresés integráció (Google Maps).
  • Demográfiai célzás: a vásárlókat korcsoportok vagy más mutatószámok alapján hatékonyabban lehet célozni online, mint offline.

Nagy hátránya vagy korlátja viszont a termékek kézzelfoghatóságának hiánya. A vásárló nem tudja megtapintani vagy kipróbálni a megvásárolni kívánt árut. Ilyen esetben megfelelő pénz-visszafizetési garancia lehet a legjobb megoldás a vásárlói aggodalom kezelésére.

A webmarketing már régen túlszárnyalta a hagyományos reklámeszközöket és még sokáig nagy növekedés várható ebben az iparágban. Költségeid az egekbe szöknek, de továbbra is kevés az érdeklődő a weboldaladon vagy alacsony a forgalom a webáruházadban?

Marketing “edzőnk” segít megérteni az online marketing és webes folyamatokat, felkészít a buktatókra, illetve javaslatokat tesz a kivitelezésre.